Jumaat, 18 Februari 2011

iluminati dan artis

Illuminati dan Anjing-Anjing Mereka Dari Kalangan Artis


Dewa 19. Siapa yang tidak kenal dengan kumpulan musik terkenal dari seberang ini. Lagu-lagu mereka seperti Laskar Cinta, Pupus, Sedang Ingin Bercinta, Roman Picisan dan lain-lain sudah sebati dengan jiwa anak muda zaman sekarang. Persoalannya sekarang adakah mereka tergolong dalam golongan artis pilihan Si Pendusta Besar (Dajal) yang ditugaskan untuk mengawal minda (mind control) kita khususnya di kawasan Nusantara ini?

Jika di Hollywood begitu ramai sekali artis-artis tajaan mereka seperti Madonna, Britney Spears, Jay-Z, Rihanna dan ramai lagi. Begitu mudah bagi mereka untuk menjatuhkan dan menaikkan seseorang artis yang mereka mahukan semudah A B C, 1 2 3 kerana merekalah yang menguasai segalanya. Tetapi bukan semua artis mereka hanya mengikut telunjuk seakan 'puppet' yang dimainkan tali mengikut gerak atur 'The Elite'. Jika mereka tidak mengikut seperti apa yang dirancang, maka hancurlah karier mereka malah lebih teruk lagi mereka tidak berpeluang melihat matahari terbit lagi.


Micheal Jackson! MJ boleh dikategorikan sebagai artis terhebat sepanjang zaman dan mungkin tiada pengganti. Siapa sangka MJ adalah mangsa mind control dan berkhidmat untuk 'The Elite' sejal kecil lagi. Bakat yang dikurniakan kepada MJ telah digunakan 'The Elite' dan menjadikan MJ sebagai seorang penghibur yang hebat tiada tanding. Hal ini tidak berpanjangan kerana MJ telah membelot dan menentang mereka. Sejak dari itu, imej MJ telah diburukkan dengan skandal seks dan bermacam-macam lagi. Sehinggalah akhirnya beliau mati dibunuh baru-baru ini. Hanya 2 pilihan diberikan kepada mereka, samada mengecapi kemewahan dan kemasyuran berterusan dengan terus berkhidmat untuk mereka atau akan mengalami kejatuhan dan kisah hidup berakhir dengan tragis. Inilah permainan The Hidden Hand!




Hayatilah lirik-lirik lagu MJ ini, ada mesej yang ingin disampaikan oleh beliau kepada kita semua.


All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

'The Elite' tidak menghiraukan nyawa kita semua. Mereka hanya pentingkan pelan mereka berjalan lancar tanpa sebarang masalah walaupun banyak nyawa terkorban dengan selaga bentuk penindasan dan peperangan.

Beat me, hate me
You can never break me
Will me, thrill me
You can never kill me
Jew me, Sue me
Everybody do me
Kick me, Kike me
Don't you black or white me

Menerangkan kepada kita bahawa ada pihak yang cuba menjatuhkan beliau dan semangat beliau tidak akan luntur menentang mereka

Tell me what has become of my life
I have a wife and two children who love me
I am the victim of police brutality, now
I'm tired of bein' the victim of hate
You're rapin' me of my pride
Oh, for God's sake
I look to heaven to fulfill its prophecy...
Set me free

Beliau menjadi mangsa tuduhan seks terhadap kanak-kanak dengan bertujuan menjatuhkan beliau dan beliau mahu mencari kebenaran. Mungkin melalui Islam beliau telah mendapat kebenaran yang dicari-cari


Banyak lagi lagu-lagu beliau yang mempunyai mesej-mesej kepada kita semua. Secara tidak langsung beliau telah memberi amaran kepada kita siapa musuh kita sebenar. Inilah Peace, Love And Harmony yang diperjuangkan oleh Micheal Jackson ini.



Dengan sedikit pendedahan tentang MJ, diharap minda anda lebih bersedia untuk menerima maklumat-maklumat selepas ini dengan lebih baik. Dewa 19. Kumpulan Musik ini telah ditubuhkan pada 1986 dan dianggotai 5 sahabat terdiri dari Ahmad Dhani, Andra, Tyo, Once dan Yuke. Album pertama mereka dikeluarkan pada tahun 1992 berjudul Dewa 19 dan selepas itu mereka telah mengeluarkan banyak lagi album-album yang lain dan menempa nama di seluruh pelusuk Nusantara. Antara album mereka yang berjaya ialah Laskar Cinta, Republik Cinta dan Kerajaan Cinta. Tokoh Budayawan Indonesia, H Ridwan Saidi telah membuat aduan kepada kerajaan Indonesia untuk membuat siasatan ke atas kumpulan ini kerana disyaki Agen Penyebar Propaganda Zionis pada 2005.

Sekilas pandang kumpulan ini tiada perbezaan dengan kumpulan musik yang lain. Tetapi jika diteliti dengan lebih lanjut ada 'something' dengan band terkenal ini. Elok kiranya jika kita berkenalan lebih lanjut dengan vokalis utama kumpulan ini, Ahmad Dhani. Ahmad Dhani berketurunan Yahudi dari ibunya, Joyce Theresia Pamela Kohler. Beliau juga sering kelihatan memakai Star Of David walaupun beragama Islam.

Kulit-kulit albumnya juga menimbulkan keraguan kerana terdapat banyak unsur-unsur Freemason/Illuminati. Album pertama mereka, Dewa 19 menunjukkan 'Unfinished Pyramid' sama seperti di Satu Dolar US. Ini adalah lambang yang digunakan oleh Illuminatist untuk melambangkan pelan agung mereka yang belum siap sepenuhnya.

Dewa 19 1992


All Seeing Eye pada kulit album Dewa 19 (Cintailah Cinta 2002)


Lambang Sayap pada kulit album Atas Nama Cinta yang turut digunakan oleh Theosophy (Pertubuhan Keagamaan Yahudi)


Bintang Lima (2000)


Emblem Theosophy




Berikut saya sertakan video klip Satu dari Dewa 19. Banyak 'subliminal message' di dalam video klip ini jika kita mengkaji dan meneliti video ini.


*Anda boleh klik pada gambar di bawah untuk memperbesarkannya.

Intro video ini, tompok hitam mengalir dari atas ke bawah umpama mata Horus.



Perhatikan 'One Eye' di atas manusia.Manusia seolah-olah 'terpenjara' di dalam dunia Dajal. (NWO)


'Unfinished' Piramid


Minda manusia seolah-olah diprogram untuk menurut kehendak mereka.


One Eye










One World Religion! NWO-One World Goverment-One World Religion


Pillar Of Freemason


Formation tangan yang sama dengan Baptomet


Gambar pertama, seorang manusia memegang piramid dengan mata satu. Gambar kedua, lelaki menyerupai perempuan (tanda kiamat?). Gambar ketiga, piramid dan sebelah mata di'contrast'.


Serpent Coil atau dikenali Lagash Vase (Zaman Firaun)




Adakah semua ini hanya kebetulan atau semuanya sudah dirancang? Buka minda anda, jawapannya ada di situ.


p/s - Lagi suka nasyid dan baccan Al-Quran. Itulah halwa telinga paling baik.

khas untuk pelajar

Antara Valentine dan Maulidur Rasul !



As salam para sahabat blogger :)

Anda tahu berapa tarikh Valentine? 14 Februari Masihi...
Anda tahu berapa tarikh Maulidur Rasul? Tak tahu?
Adakah anda di antara orang2 yang menyambut tarikh 'berkeramat' itu?
Yang kononya..hari segala hari dalam setahun yang amat bermakna bagi pasangan yang bercintan-cintun!
Upss..sebelum saya lebih ke dalam lagi..
Bagi anda yang mula tak senang dengan tulisan dalam entri kali ini..
boleh la memangkah blog saya..takut nanti syaitan2 dalam diri menangis.. :)
Sambung kembali...
14 Februari...Segalanya bermula pada 14 Februari...
anda tahu 14 Februari tu berapa Rabiul'awal?
Ya!11 Rabiul'awal...
Maknanya...keesokan harinya adalah hari yang mulia iaitu hari Maulidur Rasul...
Sanggupkah anda yang meraikan hari Valentine dengan penuh 'kasih sayang'
dan esoknya menyambut pula hari Maulidur Rasul?
Owhh~ataupun ada yang terlupa akan hari Maulidur Rasul kerana asyik teringatkan hari Valentine tu?
Jangan lupa tau Maulidur Rasul pada hari Selasa-15 Februari Masihi..

Kenapa kita tak boleh sambut Valentine Day's?
di bawah ada faktanya..

Terdapat tiga pendapat mengenai asal-usul Hari Valentine. Pertama, Hari Valentine bermula semasa pemerintahan empayar Rom iaitu dengan menetapkan 14 Februari sebagai hari cuti bagi orang Juno, ratu kepada dewa-dewa dan dewidewi Rom. Hari berikutnya iaitu 15 Februari bermulanya Pesta Lupercalia iaitu perayaan tradisi bagi masyarakat Rom di mana pada malam pesta tersebut, nama-nama gadis Rom ditulis di atas kertas dan dimasukkan ke dalam bekas. Setiap pemuda akan mencabut nama di dalam bekas itu dan nama yang terpilih akan menjadi pasangannya di sepanjang pesta berlangsung.

Pendapat kedua pula menyatakan pada 14 Februari 270 Masihi, St. Valentine dibunuh kerana pertelingkahannya dengan Raja Romawi yang diperintah oleh Raja Claudius II (268-270M). Pada waktu itu Raja Claudius telah membatalkan semua perkahwinan dan pertunangan kerana Rom banyak terlibat di dalam peperangan. Menyedari hakikat itu, St. Valentine dan St. Marius telah mengahwinkan orang-orang Kristian dengan pasangan mereka secara rahsia. Akibat perbuatan tersebut, St. Valentine telah ditangkap dan diheret, yang akhirnya dihukum belantan sehingga mati serta dipenggal kepalanya pada 14 Februari dalam tahun 270 Masihi. Bagi memperingatinya sebagai symbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup, maka 14 Februari dijadikan sebagai hari memperingati kematian St. Valentine sebagai upacara keagamaan.

Manakala pendapat ketiga mengatakan Hari Valentine diambil daripada nama seorang paderi yang paling berpengaruh pada zaman pemerintahan Ratu Isabella dari Sepanyol iaitu St. Valentine yang status kedudukannya adalah di tempat kedua tertinggi selepas Pope. Apabila St. Valentine menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan pasangannya dari pengamal protestan sewaktu kerajaan Sepanyol berjaya menumpaskan kerajaan Islam, timbul kegemparan rakyat Cordova kerana St. Valentine merupakan seorang Paderi Katolik yang tidak boleh berkahwin dengan pengamal Protestan, lebih-lebih lagi paderi sememangnya tidak boleh berkahwin. Tindakan St. Valentine yang mengambil keputusan berkahwin dengan pasangannya itu telah menimbulkan rasa murka Ratu Isabella, lalu memenjarakannya buat sementara waktu. Ratu menetapkan 14 Februari sebagai hari Kekasih untuk St. Valentine sendiri.



Sejarah di atas jelas menunjukkan bahawa Hari Valentine merupakan perayaan keagamaan yang disambut oleh umat Kristian. Malah sekiranya kita merujuk kepada kenyataan-kenyataan pihak Kristian pada hari ini, mereka masih menganggap Hari Valentine sebagai satu ritual di dalam agama Kristian.







Jelas bukan?
Fakta ini mungkin ada yang dah tahu,...
tapi bukan don't know jer..
Kenapa?sebab korang pun ada bf/gf,kan?
Kenapa?sebab korang nak meraikan hari Valentine tu kan?




Berdasarkan fakta-fakta di atas, jelas bahawa Hari Valentine merupakan salah sebuah perayaan yang menjadi amalan ritual di dalam agama Kristian. Ini sekaligus bercanggah dengan prinsip Islam yang tidak membenarkan umatnya meniru identiti atau cara hidup agama lain lebih-lebih dalam soal yang melibatkan aqidah Islam.

Islam sangat prihatin dan sangat menginginkan supaya umatnya mempunyai identiti yang tersendiri dan berbeza dengan identiti umat yang lain. Kerana itu penghayatan akidah Islam, pelaksanaan ibadah, muamalah dan akhlak serta tradisi-tradisi yang ada pada umat Islam tidak boleh sama dan serupa dengan umat lain. Dalam erti kata lain umat Islam tidak boleh mencampur adukkan akidah dan peribadatan agamanya dengan akidah dan peribadatan agama lain. Ini berdasarkan firman Allah S.W.T.;

“Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) apa yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi aku agamaku.” (al-Kafirun ayat 1-6)

Demikian juga penampilan peribadi umat Islam tidak boleh sama dengan umat lain dalam hal-hal bersifat individu, misalnya dalam hal berpakaian, minuman, hiasan rumah, gaya hidup, penampilan dan sebagainya yang dikhuatiri bercanggah dengan identiti dan syariah Islam. Hukum Islam jelas dalam hal melarang umatnya meniru atau menyerupai budaya dan cara hidup orang bukan Islam. Ini berdasarkan sebuah hadith Rasulullah s.a.w.;

“Sesiapa yang mengamalkan perkara yang bukan dari pada amalan kami maka ia akan ditolak.” Riwayat al-Bukhari dan Muslim



MASIHKAH ANDA MAHU MENYAMBUT VALENTINE DAY,S?
TEPUK DADA..TANYA IMAN :)






Sedar tak sedar...Maulidur Rasul semakin hampir...ini telah mencambahkan rasa rindu yang membuak2 terhadap Kekasih Allah itu...










Memperingati maulid Nabi Muhammad saw, sejatinya adalah keharusan bagi ummmat Muhammad saw,
kerana Allah SWT-pun terlah berfirman : Katakanlah: “Dengan kurnia Allah dan rahmat-Nya, hendaklah dengan itu mereka bergembira. Kurnia Allah dan rahmat-Nya itu adalah lebih baik dari apa yang mereka kumpulkan.”(QS.Yunus:58)


Dan Rasulullah saw sendiri menegaskan, bahwa rahmat yang terbesar yang dikaruniakan Allah SWT kepada alam semesta ini, adalah dengan lahirnya Nabi Muhammad saw. Demikian sebagimana dinuqil oleh As-Suyuthi dari Ibn Abbas ra.
Pada ayat yang lain Allah SWT berfirman : Dan semua kisah dari rasul-rasul Kami ceritakan kepadamu, ialah kisah-kisah yang dengannya Kami teguhkan hatimu; dan dalam surat ini telah datang kepadamu kebenaran serta pengajaran dan peringatan bagi orang-orang yang beriman.(QS Hud:120)


Nampak jelas dalam pengertian ayat tersebut bahwa cerita-cerita tentang Nabi-Nabi terdahulu telah menambahkan kekuatan keimanan dalam hati Nabi Muhammd saw. Dan pada hari ini, kita umatnya juga memerlukan kekuatan terhadap keimanan dalam hati kita dengan kisah-kisah teladan beliau semasa hidupnya.

Peringatan maulid adalah salah satu bentuk ungkapan kegembiraan akan lahirnya baginda Nabi Muhammad saw, yang dalam satu riwayat dijelaskan, bahwa Abi Lahab, Bapa Saudara Nabi yang kafir itu saja setiap hari isnin mendapatkan seksaan yang ringan yang diterimanya. Semua itu didapatkan oleh Abu Lahab, kerana dia telah memerdekakan budaknya tepat pada hari kelahiran anak saudaranya yang kelak menjadi Nabi Akhir Zaman itu. Abi Lahab sangat bergembira dengan kelahiran beliau.
Kalau saja Abi Lahab, sang penentang Nabi itu mendapatkan anugerah seperti itu, apalagi kita selaku umat sang Nabi Muhammad saw, tentulah Allah SWT akan menganugerahkan pahala yang besar bagi yang bergembira dengan kelahiran beliau. Amin.



JADI,ANDA PILIH UNTUK MENYAMBUT VALENTINE DAY,S ATAU MAULIDUR RASUL


Khamis, 17 Februari 2011

jalan ke syurga

Jalan Ke Syurga











Begitu, antara komen yang saya terima untuk entri Surat Terbuka kepada Perdana Menteri.

Iya! Betul, saya setuju!

Saya setuju yang manusia, tidak akan sesekali mampu menentukan siapa yang layak ke Syurga, dan siapa yang bakal dihumban ke dalam Neraka. Jika itu yang dimaksudkan pada komen 'sahabat' saya ini.

Ia hak milik mutlak Allah SWT. Bahkan, Saiyiduna RasuliLlah SAW, tidak punyai keistimewaan itu.  Sebagaiman Hidayah, ia hanya milik Allah SWT. Firman Allah dalam Surah Al-Qasas, ayat 56 :


Baginda SAW yang mulia bagaimanapun, punya hak memberi syafaat yang diperlukan oleh semua kita kelak di Mahsyar. Namun, tetap syafaat tidak bererti RasuluLlah SAW menentukan siapa ke Syurga atau Neraka.

Ia milik Allah, ketentuan tersebut hanya pada-Nya. Hanya milik-Nya.

Allah SWT berfirman, di dalam Surah Al-Fatihah, ayat 6 dan 7 :



Sahabat,
Saban hari, kita mengulang-ulang ayat-ayat ini, memohon agar Allah SWT menunjuk jalan pada kita. Jalan yang lurus. Dan jalan siapa yang lurus ini? Jalan insan-insan yang diberi ni'mat oleh Allah SWT, bukannya jalan manusia-manusia yang menerima murka Allah SWT ataupun jalan kesesatan.

Disebut di dalam Tafsir Ar-Rahman, bahawa jalan manusia yang menerima murka itu adalah mereka yang memilih untuk menentang Islam, menentang Allah SWT!

Lalu, jalan yang lurus ini, jenis manusia mana yang melaluinya?

Firman Allah SWT, di dalam Surah An-Nisaa', ayat 69 :


Sahabat, benar sungguhlah, manusia tidak akan pernah punyai hak untuk menentukan Syurga atau Neraka. Ia milik Allah SWT sahaja. Namun, Allah SWT menunjuk jalan pada kita, manusia supaya boleh dibezakan, mana satu jalan ke Syurga atau selainnya.

Sahabat, jalan ke Syurga itu, jalan yang dilalui oleh para Anbiya', jalan insan-insan yang benar dengan janji mereka pada Allah SWT, insan-insan yang sedia mengorbankan bukan hanya tenaga dan harta, bahkan Jiwa semata-mata kerana Allah, juga insan-insan Soleh yang menjunjung perintah Allah dan membuang jauh-jauh apa yang dilarang Allah SWT. Itu jalannya, jalan ke Syurga.

Untuk ke Syurga, tidak dapat tidak, wajib untuk kita mengikuti jalan mereka tersebut.

Justeru, tegas saya, jalan yang dirintis oleh para Ulama' pejuang, seperti Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, dan sekalian para Ulama'-ulama' pewaris Nabi yang tak mampu saya sebut satu persatu di sini, itulah jalan ke Syurga!

Sampai atau tidak, itu MILIK ALLAH! Bukan kita yang berhak untuk menentukannya. Tetapi, inilah jalan ke arahnya. Jalan selainnya, bahkan jalan yang bertentang dengannya, adalah jalan penuh sesat yang akan memalingkan kita jauh dari Allah, dari RedhaNya, dari Ni'mat SyurgaNya.

"Ya Allah, peliharalah Hatiku, agar ia tidak memendam dendam dan amarah, nyalaan Syaitan dan Nafsu."

Isnin, 14 Februari 2011

Maahad perlukan ruuhul jadiid!

Seandainya Allah mengizinkan Maahad bersuara, saya yakin ia sedang meraung-melaung sekarang. Raungannya pasti sekeras laungan Malaikat-malaikat tatkala memusnah kaum-kaum terdahulu.

Maahad kekal diam membisu begitu. Ia tidak melaung dan meraung.

Kadang-kadang saya punya peluang, untuk merehatkan minda dan ‘lari’ sedikit daripada kekalutan dan kegawatan akibat himpitan masa. Ada ketikanya saya penuhi ruang senggang ini dengan berjalan dalam pekat malam, ‘bertawaf’ sekeliling Maahad. Hati saya berbisik-bisik, bahawa tempat ini akan ia tinggalkan. Akan terpisah, berjauhan..

Ketika saya berjalan mencari damai di celahan bangunan Maahad, saya dapat rasakan ianya ‘menjerit’. Bukan! Ia sedang ‘mengongoi kesedihan’, umpama bayi yang ditinggalkan ibu tatkala kelaparan. Ia sedang merengek, menangis penuh hiba..

Atau.. apakah ianya jeritan batin saya? Apakah ianya sebenarnya, suara hati saya yang terpendam sekian lama. Hati yang ‘melihat’ dengan jelas, bahawa Maahad kini sedang ‘meruntuh’ menjadi puing-puing.

“Mengarutlah!! Maahad tidak runtuh! Ia kekal utuh di situ, dicat baru malahan. Ia baru sahaja memenangi anugerah bahkan!”

Siapa kata Maahad tidak meruntuh!?

Masjid Aya Sofia, Istanbul, Turki. Ia pernah ‘dianugerahkan’ sebagai kandang paling selesa untuk kuda-kuda kesatria Nasrani, waktu mereka menguasai Konstantinopel.. suatu ketika dahulu..

Masjid Al-Aqsha. Ia dibakar! ‘Maruah’nya dirobek dan dinodai oleh tangan-tangan zalim Zionis Israel. Mereka membakar, memusnah, menghancur dan meruntuh Al-Quds tercinta. Bergenangan darah para syuhada’ di tangga-tangga al-Aqsha demi mempertahankan kesuciannya.

“Barangsiapa yang mahu berSolat Jumaat, hendaklah mereka berumur 40 tahun ke atas dan mempunyai kad pengenalan khas!”, jerkah Si Zionis yang mengepung al-Aqsha.

Remaja seusia saya, mengepal penumbuk di sekeliling al-Aqsha sambil berkira-kira menunggu tika askar-askar Zionis itu terleka, agar boleh mereka ‘hidang’kan tentera-tentera itu dengan lontaran batu berbisa!

Di sekeliling al-Aqsha, berdiri megah kuil-kuil baru Yahudi. Tegaknya diiringi linangan darah dan air mata para syuhada’ yang merusuh menunjuk rasa. Lagi sinagog dibina, terus dibina.. lagi air mata dan darah syuhada’ mengalir..

Masjid Islah! Bagaimana ia?”

Ia tidak terkepung oleh tentera, tidak pula di’naik taraf’ sebagai kandang kuda. Namun, ia terbiar sepi.. Cat putihnya, yang bergemerlapan dilihat dari kejauhan tatkala disuluh terik mentari.. kian lusuh dan terpokah. Tiada yang peduli.

Tatkala sekolah diberi wajah baru, masjid kekal dengan wajah lamanya begitu.

Guru-guru bermesyuarat. Pening kepala mereka, memikirkan mengenai langkah dan usaha dalam menggalak dan mendesak pelajar mengekalkan prestasi akademik sekolah. Berbahaslah mereka, mengenai bermacam-macam denda dan ancaman mahu dikenakan atas sesiapa yang didapati gagal hadir ke kelas tambahan.

“Tak hadir ke masjid bagaimana!? Siapa yang peduli!?”

Berulang kali.. kami pohon tenaga dan masa, sang guru untuk bersama, dalam berhadapan dengan pelajar-pelajar liat solat, maka apa jawapan yang kami terima?

Akhirnya, sang guru bersetuju. Mana mungkin dipelihara prestasi peperiksaan sedangkan hubungan dengan Allah diabaikan. Maka merancanglah mereka, munajat besar-besaran bersama tokoh besar negara.

“Solat saban hari ditinggalkan! Diabaikan! Tidak diambil penting! Maka, bagaimana munajat sejam dalam keadaan terpaksa -kerana kehadiran diambil kira- itu, upaya untuk mengubah hati dan jiwa sang pelajar!?”

Salah gurukah segala masalah ini?

Bukan saya yang layak menjawabnya, mereka sendirilah yang lebih mengetahui.

Mana MPP? Ahli Majlis Perwakilan Pelajar, pelajar paling ‘berkuasa’ di Maahad? Oooh, sibuk.. mereka sibuk..

Dalam jadual, ada perlawanan boling di KB Mall, demi mengeratkan silaturrahmi antara mereka dan guru-guru kesayangan mereka. Justeru, mereka harus bersedia. Pakaian mesti yang sepatutnya, seluar jeans, t-shirt berjenama.

Kopiah?

“Isy, jatuh standard MPP pakai kopiah di KB Mall!”

Esok bagaimana pula? Sibuk lagi, ada lawatan pula. Lusa? Sibuk lagi, ada sambutan keraian di sekolah pula. Tulat, sibuk.. sibuk.. sibuk.. DENGAN SUKARIA!!! Jadual penuh dengan acara ‘bertepuk tampar’ bersama guru-guru yang senada dengan mereka.. SUKA.. SUKA.. SUKA..

SAMPAI BILA!!?
Sampai bila Maahad akan kekal begini?

Betapa ia kini, menangis penuh hiba, mendesak kekuatan baru, untuk menghidupkannya, dengan ruh Islami.

Ia perlukan kekuatan baru. Kekuatan kepimpinan pelajar yang penuh siaga dan waspada. Kekuatan yang terhasil, daripada muraqabah dengan Yang Maha Kuasa dan Perkasa.

Ia perlukan Ruuhul Jadid. Ia menanti Jilul Nasril Masyud. Ia menanti Jilul Hawaariyyin. Ia menanti Jilul Mujaddidin.

Ia menanti kalian semua, wahai pelapis pejuang muda. Wahai si mata rantai baru perjuangan Islam, dengarlah rintihan hati ini.. juga rintihan Maahad. Kami ternanti-nanti pewaris perjuangan kami, yang bisa menggegar kembali Maahad!

Waspadalah kalian, umpama pasukan Murabithun Kata’ib Al-Qassam, HAMAS yang berterusan berjaga malam, memerhati dan menanti kedatangan tentera Israel sambil bibir basah mengulang zikruLlah dan KalamuLlah di persempadanan.

Bersiagalah kalian, umpama pasukan Istisyahidiyyun Kata’ib Al-Qassam, HAMAS yang sentiasa redha menanti arahan, bila sampai waktu untuk menghidupkan suis peledak bom yang terpasang di tubuh sendiri.

BERSIAGALAH KITA.. Kembalikan Maahad ke takah gemilangnya!!!

Followers